مدرسة المكمورة الإعدادية الحديثة المشتركة

محافظة البحيرة / ادراة بندر كفر الدوار التعليمية / مدرسة المكمورة الإعدادية الحديثة المشتركة بكفر الدوار

الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 

عايز تحفظ القران الكريم. مش عارف؟ مفيش وقت، عايزشيخ خصوصى، مش عارف ازاى ادخل هنا وهتلاقى الحل ان شاء الله

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
أمانى الزقم

انثى عدد المساهمات : 18
العمل/الترفيه : مدرسة لغة عربيه

مُساهمةموضوع: عايز تحفظ القران الكريم. مش عارف؟ مفيش وقت، عايزشيخ خصوصى، مش عارف ازاى ادخل هنا وهتلاقى الحل ان شاء الله   الأربعاء ديسمبر 02, 2009 10:14 am

لو عايز تحفظ القران ومش بتعرف تقرأ صح عايز حد يساعدك مش لاقى وقت حمل المصحف المعلم من الرابط ده واسمعه فى اى وقت حمله على موبايلك اسمعه على جهازك وردد وراه وان شاء الله تكون مع السفره الكرام البرره لقول النبى" صلى الله عليه وسلم": مثل الذي يقرأ القرآن وهو حافظ له مع السفرة الكرام البررة، ومثل الذي يقرأ القرآن، وهو يتعاهده، وهو عَلَيْهِ شَدِيدٌ، فَلَهُ أَجْرَانِ. وعَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وسلم: يُقَالُ لِصَاحِبِ الْقُرْآنِ إِذَا دَخَلَ الْجَنَّةَ: اقْرَأْ وَاصْعَدْ، فَيَقْرَأُ، وَيَصْعَدُ بِكُلِّ آيَةٍ دَرَجَةً، حَتَّى يَقْرَأَ آخِرَ شَيْءٍ مَعَهُ.

اضغط على هذا الرابط

megaupload.com JV847ERO
جعلنا الله واياكم ممن يتمتعون بروح وريحان ورب راض غير غضبان

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو
محمود محمد رمضان العشري

ذكر عدد المساهمات : 110
العمل/الترفيه : طالب 2/19

مُساهمةموضوع: رد: عايز تحفظ القران الكريم. مش عارف؟ مفيش وقت، عايزشيخ خصوصى، مش عارف ازاى ادخل هنا وهتلاقى الحل ان شاء الله   الخميس ديسمبر 03, 2009 5:45 am

شكرا ليكي يا ابلة على مجهودك في المنتدى خاصة في هذا القسم وانا الحمد لله حافظ خمسة عشر جزءا من سورة الناس حتى سورة مريم وان شاء الله البرنامج ده هيساعدني جدا شكرا ليكي يا ابلة

الطالب / محمود العشري
فصل / 2/21
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.facebook.com
أمانى الزقم

انثى عدد المساهمات : 18
العمل/الترفيه : مدرسة لغة عربيه

مُساهمةموضوع: رد: عايز تحفظ القران الكريم. مش عارف؟ مفيش وقت، عايزشيخ خصوصى، مش عارف ازاى ادخل هنا وهتلاقى الحل ان شاء الله   الإثنين ديسمبر 07, 2009 11:16 am

ماشاء الله عليك يامحمود ربنا يحفظك يارب ويبارك فيك وتحفظ القران كاملا باذن الله
محمود محمد رمضان العشري

ذكر عدد المساهمات : 110
العمل/الترفيه : طالب 2/19

مُساهمةموضوع: رد: عايز تحفظ القران الكريم. مش عارف؟ مفيش وقت، عايزشيخ خصوصى، مش عارف ازاى ادخل هنا وهتلاقى الحل ان شاء الله   الإثنين ديسمبر 07, 2009 12:46 pm

امييييييييييييييييييييييييين يا ميس ويارب كل المسلمين
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.facebook.com
ღ sweetღ

انثى عدد المساهمات : 23
العمل/الترفيه : stUDent

مُساهمةموضوع: رد: عايز تحفظ القران الكريم. مش عارف؟ مفيش وقت، عايزشيخ خصوصى، مش عارف ازاى ادخل هنا وهتلاقى الحل ان شاء الله   الثلاثاء أبريل 06, 2010 8:12 am

عايز تحفظ القران الكريم. مش عارف؟ مفيش وقت، عايزشيخ خصوصى، مش عارف ازاى ادخل هنا وهتلاقى الحل ان شاء الله
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1